סקר מכון סמית קובע: שביעות רצון גבוהה של תושבי שוהם מהשירותים המוענקים להם על ידי המועצה המקומית שוהם

97% מתושבי שהם סבורים כי המועצה המקומית מעניקה להם שירותים באיכות מצויינת, טובה מאוד או טובה, ולמעלה ממחציתם (60% מהנשאלים) קבעו שהשירותים טובים מאד או מצוינים. מדובר בעלייה קלה לעומת נתוני הסקר שנערך ביישוב בשנת 2012. סקר שביעות רצון התושבים בוצע  במאי 2015 בשוהם, על ידי מכון סמית, בקרב כ-500 מתושבי היישוב. הסקר הוצג בפני הנהלת המועצה ויידון בישיבת המליאה הקרובה. 

בתחום החינוך נרשמה שביעות רצון גבוהה מהאופן שבו מטפלת המועצה בתחום החינוך הפורמלי (84%, ללא שינוי מנתוני סקר 2012). 97% מהנסקרים שבעי רצון מטיפול המועצה בחזות היישוב, 92% שבעי רצון מטיפול המועצה בניקיון ופינוי אשפה, 95% שבעי רצון מהטיפול בתשתיות, ו-87% שבעי רצון מאכיפת החוקים העירוניים. עוד עולה מנתוני הסקר ש- 85% מהנסקרים שבעי רצון מהאופן שבו המועצה יוזמת ומקימה מבנה ציבור וכי- 80% שבעי רצון מהטיפול בגיל השלישי.

בתחום החינוך הבלתי פורמלי 75% מהתושבים שבעי רצון מטיפולה של המועצה, בנושא הביטחון 78% שבעי רצון ובתחום פעילויות תרבות למבוגרים 72% שבעי רצון. 

מהשוואה בין הסקר של 2015 לסקר של 2012 עולה כי חל שיפור בהערכת התושבים ממהירות הטיפול בפנייתם למועצה (76% לעומת 69%), וכן עלייה במקצועיות הטיפול (75% לעומת 68%). עלייה מרשימה של 12% נרשמה ביחס ובאדיבות העובדים שטיפלו בפנייה (93% לעומת 81%), וסך שביעות הרצון מהטיפול בפנייה עלתה מ- 69% ל-79%. 

גיל ליבנה, ראש מועצת שהם: "תוצאות הסקר מצויינות ומעידות על כך שהמחוייבות של עובדי המועצה והחברות העירונית לאיכות ולמצויינות בשירות נושאות פרי. אני מודה לעובדי המועצה והתאגידים העירוניים על עבודה קשה והמחויבות ללקוחותינו  – תושבי שוהם. אני רואה בסקר כלי עבודה חשוב כדי להוסיף ולשפר, במיוחד בנושאים בהן שביעות הרצון היתה גבוהה פחות".

רפי סמית, מנהל מכון סמית, אשר מקיים סקרים כאלה ביישובים רבים בארץ, ציין כי מועצת שהם היא ללא ספק מהיישובים המובילים בארץ באיכות השירות ובשביעות רצון התושבים מאיכות השירותים: "הציונים שמוענקים למועצה, לאורך זמן, הם גבוהים מאוד, כמעט מקסימליים. הדבר מעיד על המודעות הגבוהה של ראש המועצה, חבריה ועובדיה לנושא השירות לתושבים ואיכותו ועל מחוייבותם לנושא זה".

להלן נושאים מרכזיים נוספים שעלו בסקר:
מוסדות חינוך
בסך הכל נרשמה עליה בשביעות הרצון של ההורים ממערכת החינוך ביישוב, והוענקה לה ציון ממוצע של 7.9 (בסולם של 1-10), לעומת 7.26 בשנת 2012.

  • בקרב הורים לילדים בגני הילדים נרשמה שביעות רצון גבוהה עם ציון ממוצע של 8.3.
  • הורים לתלמידים בבתי הספר היסודיים העניקו ציון של 7.6 בשביעות הרצון.
  • הורים לתלמידים בחט"ב יהלו"ם העניקו ציון של 6.11
  • הורים לתלמידים בשלהבת העניקו ציון של 8.28
  • הורים לתלמידים בתיכון העניקו ציון של 7.9

החברה העירונית חמש
בקרב המשתתפים בפעילויות ספורט של חמש נרשמה שביעות רצון גבוהה של 92%.

  • 93% ממשתתפי פעילויות ההעשרה שבעי רצון.
  • 92% ממשתתפי פעילויות התרבות שבעי רצון.

אורח חיים בריא

  • רק 27% ממשתתפי הסקר ציינו כי אינם עושים ספורט כלל.
  • 81% מקרב בעלי הדעה בנושא הספורט ציינו כי היצע תשתיות הספורט ביישוב עונה לצרכיהם, לעומת 76% בסקר הקודם.
  • 57% ציינו כי יעשו שימוש ברשת שבילי אופניים להגעה ממקום למקום ביישוב.

פיתוח עתידי של היישוב
במסגרת תכנית שיתוף הציבור שנערכת בימים אלה בשוהם, לגיבוש תכנית מתאר כוללית לשוהם, נשאלו בסקר מספר שאלות מהן עולה:

  • 76% מהמשתתפים בסקר ציינו כי ימשיכו גם בעוד עשר שנים להתגורר בשוהם.
  • 50% סבורים כי כאשר הילדים ייצאו מהבית – הוא יהיה גדול מדי עבורם.
  • 64% סבורים כי יש להגדיל את היישוב ולבנות דיור לזוגות צעירים.
  • 54% סבורים כי יש לאפשר פיצול בתים פרטיים בשוהם ל-2 יחידות דיור. 

ממצאי סקר שביעות רצון בשוהם 2015
מצגת ממצאי סקר שביעות רצון תושבים - 2015